Piraadi pidu Õhus on tunda Kariibi mere hõngu, piraatide hõikeid ja püssirohu lõhna. Liitu piraatide meeskonnaga ja asu koos Kapten Konksuga otsima peidetud aaret!

 

Dekoratsioonid
  • Kata laud piraaditeemalise või meresinise laudlinaga, aseta lauale kaunistuseks teokarpe, võltspärleid, liivaga täidetud küünlajalg vms
  • Kasuta piraaditeemalisi taldrikuid, topse ja salvrätte ja sobivat tooni söögiriistu.
  • Valmista koos lapsega piraatide aardekirst. Selleks kleebi sobivas suuruses tühi pappkast jõupaberiga üle ning joonista vildika või värvidega peale lauamuster. Kaunista soovi kohaselt kuldse või kollase värviga. Topi kast poolest saadik kokku kägardatud jõupaberit täis ning kata plastmassehete, kuldmüntide, klaaskuulide või muu varandusega.aardekirst
  • Riputa lae alla piraadilipukesi ja õhupalle ning kinnita seinale või lakke kalavõrke. Kalavõrgu asemel võid osta aianduskauplusest viljapuude katteks mõeldud plastikmaterjalist võrke.
  • Joonista suurele paberile pealuu ja kondid, värvi, lõika kujund välja ning riputa seinale.
  • Võite lõigata värvilisest paberist välja ka palmipuu lehti ja tüve ning kujundid seintele kleepida.
  • Seintele ja akendele kujundite ja posterite kleepimiseks kasuta isekleepuvat kleepmassi, siis on peale pidu kujundeid lihtne eemaldada.
  • Otsige välja mängupapagoid ja asetage peokohta.
  • Pane mängima piraadipeole sobiv CD, sobiv on piraatide filmimuusika või näiteks hoopis CD ookeanimühaga.
  • Kingi igale külalisele mõni piraadi teemaline aksessuaar: piraadimüts, silmaklapp, papist meisterdatud piraadinuga või hoopis piraatide peovile.
  • Soovi korral joonista väikestele piraatidele näovärvidega habe. Piraadimütsid, silmaklapid või mõõgad võite ka üheskoos meisterdada.

 

Tegevused ja mängud

Valmista piraadi müts

Vaja on vähemalt A3 mõõdus valget või musta paberit. Musta või valget (kui kasutad musta paberit) markerit. Mütsi tegemise õpetus:

  1. Voldi leht keskel pooleks.
  2. Voldi kinnised nurgad lehe keskjoonele kokku.
  3. Keera alumine serv tagasi, üks serv ühele poole, teine teisele poole.
  4. Leia mütsi keskkoht "X" joonisel 3ja voldi müts piklikuks lahti.
  5. Joonista mütsile markeriga piraadi sümboolika.


piraadi mutsPikksilma meisterdamiseks sobivad hästi paberkäteräti, WC paberi või siis kingitusepaberi sees olevad papist rullid. Lisaks on vaja liimi, värvilist paberit (soovitavalt kollast või kuldset), sobivates toonides vildikaid või piraadi teemalisi kleepekaid.Valmista piraadi pikksilm

Kata tühi papirull kollase paberiga ning joonista või kleebi kaunistuseks peale piraaditeemalisi sümboleid.

Meisterda aarete kaart

Kaardi meistardamiseks on vaja A3 mõõdus printeri paberit, veidi kohvi või teed, küpsetusplaati, ühte jalg- või korvpalli mõõdus palli ning vildikaid või sulepead kaardi viimistlemiseks. Kõigepealt rebi paber kõikidest servadel umbes 1 cm jagu väiksemaks. Ära kasuta kääre vaid rebi, oluline on saada sakiline serv. Järgmisena keera paber võimalikult tugevalt ümber palli, aga vaata et ta katki ei rebeneks. Võta paber palli ümbert ära ning silu laua peal taas sirgeks. Nüüd vala küpsetusplaadile veidi kohvi või teed ning aseta paber vedeliku sisse. Jäta ta sinna 5 minutiks. Vala vedelik ära, kuid jäta märg paber plaadile. Kuivata paberit umbes 5 minutit fööniga. Ära tõsta paberit küpsetusplaadilt enne kui ta on kuivanud, muidu rebeneb paber katki! Kui paber on juba nii kuiv et hakkab küpsetusplaadil liikuma, vähenda fööni puhumisastet ning kuivata paber lõplikult. Nüüd on aluspind valmis kaardi joonistamiseks. Kasuta oma fantaasiat ja joonista kaardile saared, mäed, lahed, järved, laevad vms ja tähista otsitava aarde asukoht suure ristiga.

Kui soovite aarete kaarti valmistada peo käigus, on soovitatav kaardi alused enne valmis teha, et jääks ära pikk kuivatamise protsess. Peo käigus tehke koos lastega üks suur kaart, kastke ta kohvi või tee sisse ning siis kui asute kaarti kuivatama, tooge kaunistamiseks välja juba eelnevalt valmistatud kaartide alused. Jagaga lastele vildikad, kleepekad jm meelepärane ning laske igaühel valmistada oma enda aarete kaart. Valmis kaardid siduge rulli ning kinnitage punase paelaga.

Pime piraat

Mängimiseks on vaja silmasidet. Seo silmaside sünnipäevalapse silmadele. Teised lapsed moodustavad sünnipäevalapse ümber ringi. Mängijad võtavad üksteisel kätest ning hakkavad ringis ümber pimeda piraadi liikuma ja loevad samal ajal värssi:

Piraat, piraat, silmadeta mees, Arva ära, kes seisab su ees! Kas tuttav või võõras sa arvama pead kui õieti arvad taas nägijaks saad!

Kui värss lõpeb, osutab pime piraat ühele ringis seisvale mängijale ning proovib arvata, kes see võiks olla. Kui pime piraat arvab õieti, vahetavad mängijad kohad. Kui pime piraat arvab valesti, astub mängija, kelle pime piraat osutas, piraadi juurde ringi keskele. Teised hoiavad üksteisel käest kinni. Nüüd peab pime piraat püüdma ringi sisse astunud mängija kinni. Ning arvama kompamise abil uuesti, kes see on, kellele ta osutas. Kui pime piraat arvab valesti, siis jääb ta edasi pimedaks piraadiks ja teised alustavad uuesti värsiga.

Piraatide merelahing

Mänguks on vaja 2 hästi suurt pappkasti (nii et kolm-neli last mahub sisse istuma) ning 20 väikest pehmet palli (pingpongi või pallimere pall). Pappkastidest meisterdage enne pidu laevad. Laevade saamiseks lõika mõlemal kastil üks külg ära ning kaunista „laeva“ alles jäänud külg soovikohaselt joonistades markeriga kahuriaugud, puulauamustri, ankru vms.


laevKui ründajatel on laskemoon otsas, saab kaitsev meeskond ründevõimaluse. Mängige 3-4 ringi.Mängimiseks aseta laevad üksteisest paari-kolme meetri kaugusele. Jaota lapsed kahte meeskonda. Meeskonnad valivad endale laeva ja kükitavad laeva külje taha peitu. Ründajaks on korraga üks meeskond, anna neile ämbritäis palle ning lahing saab alata. Kui sa ütled läks, siis ründav meeskond viskab teist laeva keret pallidega. Iga pall, mis puudutab teise laeva keret toob ründajatele punkti. Punkti ei saa meeskonnaliikmetele pihta saamise eest, punkti ei saa ka siis kui pall puutub kõigepealt meeskonnaliikme vastu ja põrkab alles siis vastu laeva. Kaitsev meeskond võib palle kinni püüda või siis lihtsalt pallide eest hoiduda.

3D liivapilt

Vaja läheb värvilist liiva, plastikust teelusikaid, liimi, kontuurpilti. Pilt peab olema piisavalt suur ning lihtsate vormidega, et igat pildi osa oleks võimalik liivaga katta. Suuremad lapsed võivad pildi ka ise joonistada.

3D pildi saamiseks katab laps pildil sobivad osad liimiga ning puistab liimitud pinnale teelusikaga värvilist liiva. Korraga võib kasutada vaid ühte värvi liiva, muidu liivad segunevad ja pilt ei tule ilus.

Kui kõik ühte värvi pildi osad on liivaga kaetud, tõsta pilt ettevaatlikult nurkadest üles ning raputa üleliigne liiv maha. Nüüd võib katta uued pinnad liimiga ning kasutada nende värvimiseks teist värvi liiva. Korda tegevust, kuni kõik pinnad on liivaga kaetud ja pilt valmis.

Kui poest värvilist liiva ei leia, võite katta ka pildil osad väljad ka ühevärvilise liivaga.

Seitsme penikoorma saabas

Võta seitsme penikoorma saapa meisterdamiseks iga võistkonna jaoks jalalabast kaks korda laiem ja 1,5 kuni 2,5 meetri pikkune puulaud või papiriba. „Saapa“ pikkus oleneb mängijate arvust meeskonnas. Arvesta ca 35-50 cm meeskonnaliikme kohta.

Meeskonnaliikmed asuvad üksteise taha ritta. Seo kõikide meeskonnaliikmete vasak jalg laua külge. Kasuta selleks kingapaelu või paberteipi. Võistlejate paremad jalad jäävad vabaks. Märgi stardijoon ja lõpujoon. Võistluse eesmärk on jõuda „saapaga“ kõndides esimesena finišisse. Võitja on see meeskond, kelle „saabas“ kogupikkuses esimesena üle lõpujoone jõuab. Mängu saab muuta raskemaks, kui käiakse edasi ja tagasi, sest ümber pööramine on paras askeldamine.

Piraadi pantomiim

Enne pidu kirjuta väikestele paberitele piraaditeemalisi sõnu (silmaklapp, piraadi habe, peidetud aare, papagoi, ookean, kalastama jne). Väiksemate laste korral joonista või prindi pildid. Aseta sõnade või piltidega paberid karpi.

Esimene mängija võtab karbist sõna. Jälgi, et laps, kes sõna võtab, saab selle tähendusest aru. Mängija peab kehakeele abil teistele selgeks tegema, mis paberile kirjutatud on. Väiksemate laste puhul mine koos sõna tõmmanud lapsega veidikeseks eemale ning vajadusel õpeta tegevusi või märke, mida saaks teha.

Anna ülejäänud külalistele vähemalt minuti jagu aega arvata, mis sõnaga on tegemist. Kui sõna on ära arvatud anna esinejale väike auhind ning järgmine laps saab sõna tõmmata.

Kes leiab aarde?

Mängimiseks on vaja piraatide maakaarti kuhu on märgitud aarde asukoht, silmasidet ja iga mängija kohta ühte piraadi kleepekat. Mängijatel seotakse korda mööda silmad kinni ning nad peavad kinnisilmi asetama oma kleepeka kaardile märgitud aarde juurde. Kes kleebib oma kleepeka aardele kõige lähemale on võitja. Osta mäng e-poest.

Aarete jaht

Mängu eesmärk on leida peidetud varandus. Mängimiseks sobib hästi piraatide aarete jahi mäng. Mäng koosneb viiest paberilehest ning 16 kuldmündiga aardekotist. Kirjuta kõikidele paberitele vihjeid aarde leidmiseks. Üks vihje peab viitama järgmisele ja alles viimane reedab aarde asukoha. Alustuseks joonista piraatidele kaart ning märgi esimese vihje asukoht. Edasised vihjed peida vastavalt võimalusele nii mitmekesiselt kui suudad. Mängu mängivad kõik koos. Vihje leidja loeb vihje alati kõva häälega teistele ette. Aarde leidmisel jagavad osalejad kuldmündid omavahel ära. Osta mäng e-poest.

Mõista-mõista

Täida läbipaistev anum värviliste piraaditeemaliste kommidega. Loe enne anumasse asetamist kommid üle ning märgi nende arv üles. Palu külalistel väikesele paberitükile kirjutada mitu kommi nende arvates anumas on. Kes kõige täpsemalt arvab, saab kommid endale.

Tordi jaht

Kui niisama aarete jahtimiseks aega enam ei jagu võib peo lõpetuseks korraldada ühe lõbusa tordi otsimise mängu.

Mängu eesmärk on leida üles sünnipäevatort. Mänguks on vaja torti, paberilipikuid (soovitavalt luitunud kollakat värvi), vildikat või sulepead, klaaspudelit. Rebi paberitelt nurgad ja kortsuta seda veidi, et paber näeks välja „vana“. Kirjuta lipikutele vihjeid aarde leidmiseks. Üks vihje peab viitama järgmisele ja alles viimane reedab aarde asukoha. Esimene vihje pane tühja pudelisse. Edasised peida vastavalt võimalusele nii mitmekesiselt kui suudad. Et lihtsustada leidmist võid vihje peidupaiga juurde panna mõne märgi, näiteks väikese piraadi lipukese. Mängu mängivad kõik koos. Vihje leidja loeb vihje alati kõva häälega teistele ette.

Kuna torti on terve peo vältel raske peita, on mõistlik koostada juhised nii, et lapsed vahepeal peoruumist välja lähevad ning saad samal ajal tordi külmkapist välja tuua ja peidukohta (näiteks peolauale) asetada.

« Tagasi