haldjate pidu Sädelev võlutolm ja tiivakeste sahinal ringi lendavad imelised haldjad - see on iga väikese tüdruku unistus. Haldjad saabuvad sünnipäevale vaid kord elus, muuda see sündmus unustamatuks.

 

Dekoratsioonid
  • Kata laud Haldja-teemalise või helelilla laudlinaga. Võid puistata lauale kaunistuseks litreid või Tinkerbelli väljalõikeid. Kasuta teemakohaseid taldrikuid, salvrätte ja joogitopse.
  • Kasuta peokohas meeleolu loomiseks õhupalle ja serpentiine.
  • Kangapoest leiad kindlasti õhemast nailonriidest litritega kangareste, millest saad sobivaid dekoratsioone meisterdada. Meisterda kangaribadest ja hularõngast lakke kinnitatav haldja majake.
  • Lõigake värvilisest paberist või ajakirjadest välja haldjaid ning lilleõisi ning kleepige neid akendele ja seintele. Kasuta kleepimiseks isekleepuvat kleepmassi, siis on peale pidu kujundeid lihtne eemaldada.
  • Valmistage salvrättidest lillekesi ning kasutage dekoreerimisel.
  • Kui peate pidu õues seo serpentiine või õhukesest kangast ribasid puuokste külge, tuule käes liikuvad kangaribad tekitavad haldjaliku meeleolu.
  • Kingi igale saabuvale külalisele haldja-tiaara.

 

Tegevused ja mängud

Meisterda haldja sauake

Tehke kõik koos omale võlusauakesed. Selleks vajate paberist valmis lõigatud tähekesi, kaunistamiseks kleepekaid või värve ja saua. Sauaks sobivad näiteks pikemad grillivardad, väga hästi sobivad ka joogikõrred. Kui kasutad puidust grillvardaid, veendu enne, et need liiga pinnulised või teravad ei oleks, vajadusel lõika teravad otsad maha! Säravama tulemuse saamiseks võid tähekesed ja/või pulgad enne pidu hõbedase aerosoolvärviga üle piserdada.

Peo käigus kaunistage tähekesed ühelt poolt kleepekate, litrite ning salvrätist lõigatud ribakestega. Mida sädelevam lõpptulemus, seda parem. Aita lastel tähekesed saua külge liimida. Liimi valikul veendu, et see sobib mõlema materjaliga. Peale liimimist laske sauakestel veidi kuivada. Selleks pead meelitama lapsed muu tegevuse juurde ning tulema sauade juurde hiljem tagasi.

Valmista haldja kaelakee

Kaelakee valmistamiseks on vaja penne pastat, pva liimi, sädelevat kaunistusepuru, lõnga või peenemat nööri. Aseta ühekordsele taldrikule pva liimi ning vala hulka sädelevat puru. Rulli penne pastat liimis ning aseta küpsetuspaberile kuivama. Kui penne on kuivanud, aja sobiva pikkusega nöör läbi penne ning sõlmi otsad et moodustuks kaelakee. Saamoodi saab valmistada ka käeketi. Huvitavama tulemuse saamiseks võid kasutada erinevat värvi penne pastat.

Meisterda salvrätist lillekesed

Lillekese meisterdamiseks on vaja mitmekihilisi värvilisi salvrätte, niiti ning kääre. Ava salvrätik ning lõika mööda murdejooni neljaks tükiks. Aseta salvräti tükid üksteise peale ning voldi edasi ja tagasi tehnikaga lehvikuks (akrordioni lõõts). Seo lehvik keskelt niidiga tugevalt kinni. Alustades ülemistest kihtidest, tõmba õrnalt salvräti kihid üksteise küljest lahti ja anna lillekesele kuju. Kaunista lilleke sädeleva liimiga.

 

Ühevärviliste salvrättide korral saad anda lillekesele värvi, kasutades vesivärve. Selleks tee väikesesse anumasse tugev vesivärvi lahus. Kasta pintsel lahuse sisse ning tupsuta sellega lillekese servi.

Tinkerbelli võlutolm.

Muutke tavaline kullimäng eriliseks ning mängige seda aga haldjate moodi. Üks lastest on juhthaldjas, kellel on võime oma puudutusega teisi haldjaid külmutada. Teised lapsed on aga võluhaldjad, kes saavad oma võlutolmu abil nõiduse maha võtta ja külmunud haldjad üles sulatada.

Enne mängima asumist anna igale lapsele väike topsik „haldjatolmuga“, selleks võid kasutada poes müüdavat peenikest sätendavat tolmu või näiteks tükikesteks rebitud tualettpaberit.

Mängu alguses hakkab juhthaldjas teisi taga ajama. Kui ta kedagi puudutab jääb puudutatu külmununa seisma, kuniks mõni hea haldjas talle „tolmu“ peale raputab ning ta üles sulatab.

Vahetage juhthaldja rolli sageli, et kõik saaksid olla tagaajaja rollis, jälgi, et mäng ei veniks liiga pikaks.

Üksik lill

Põrandale asetatakse mängijate arvust ühe võrra väiksem arv värvilisest paberist lõigatud lilleõisi. Lilleõis peab olema nii suur, et laps mahuks sinna peale seisma. Mängijad võtavad kätest kinni ja moodustavad ringi. Muusika pannakse mängima ning mängijad hakkavad päripäeva ringis kõndima. Kui muusika lõpeb, peab iga mängija leidma endale lilleõie ja sellele seisma. Mängija, kes lille ei leia, langeb mängust välja. Üks lilleõis võetakse taas vähemaks ning mäng jätkub. Kingi igale osalejale mängu lõppedes mälestuseks salvrätist meisterdatud lilleõis.

Jälgi mind-haldjate tants!

Selle mängu mängimiseks on vaja ühte paari haldjatiibu. Ühele mängijale asetatakse selga haldjatiivad, tema on nüüd juhthaldjas. Kõik teised haldjad võtavad rivvi näoga juhthaldja suunas. Juhthaldjas hakkab tantsima, teised jäljendavad kõiki liigutusi, mida juhthaldjas teeb. Mängi mängu niikaua, kuni kõik haldjad saavad korda mööda olla juhthaldjad.

Pulgakommi teatejooks

Mängimiseks vajad iga mängija jaoks pulgakommi, kahte kaussi ja kahte lusikat. Märgi stardijoon, sellest umbes 10 meetri kaugusele (või toa teise seina äärde) aseta kummalegi võistkonnale kauss. Moodusta kaks võistkonda ja rivista mõlema võistkonna liikmed üksteise taha ritta. Anna igale võistlejale pulgakomm ja esimesele mõlemast võistkonnast lusikas. Mängu eesmärk on viia pulgakommid lusika abil kaussi. Esimene mängija asetab pulgakommi lusikale ning jookseb kausini, puistab pulgakommi kaussi ja jookseb tagasi oma võistkonna juurde, ulatades lusika järgmisele võistkonnaliikmele. Pulgakommi lusika peal käega kinni hoida ei tohi. Kui komm kukub lusikalt maha, peab mängija tulema tagasi joone taha ning alustama uuesti. Võidab see võistkond, kes viib kiiremini oma kommid kaussi.

Kommid jäta auhindadeks, nii võitjatele kui ka teiseks tulnud võistkonnale.

Haldja puzzle

Enne pidu prindi internetist või ajakirjast välja Tinkerbelli pilte. Kleebi iga pilt tugevamale paberile ning lõika pilt 2, 3 või 4 tükiks. Peida tükid peoruumi. Iga mängija peab leidma ühe puzzle tüki ning seejärel paarilise kellel on sama puzzle teine tükk.

Tordi jaht

Mängu eesmärk on leida üles sünnipäevatort. Mänguks on vaja torti, pastelset värvi paberist lõigatud lillekesi, vildikat või sulepead. Kirjuta lillekestele vihjed „aarde“ leidmiseks. Üks vihje peab viitama järgmisele ja alles viimane reedab tordi asukoha. Esimene vihje loe lastele lillekeselt ise ette. Edasised peida vastavalt võimalusele nii mitmekesiselt kui suudad. Et lihtsustada leidmist võid vihje peidupaiga juurde panna mõne märgi, näiteks väikese Tinkerbelli väljalõike. Mängu mängivad kõik koos. Vihje leidja loeb vihje alati kõva häälega teistele ette.

Kuna torti on terve peo vältel raske peita, on mõistlik koostada juhised nii, et lapsed vahepeal peoruumist välja lähevad ning saad samal ajal tordi külmkapist välja tuua ja peidukohta (näiteks peolauale) asetada.

« Tagasi