printsessi pidu Kuldsed kroonid, kristalli sädelus ja ballikleitide sahin. Külla on oodata naaberkuningriigi printsesse? Säti kuninglik ballisaal valmis ning korralda printsessidele vääriline vastuvõtt.

 

Dekoratsioonid
  • Dekoreeri ruum nii, et see muutuks suureks kuninglikuks ballisaaliks.
  • Kasuta serpentiine, kuid ära riputa neid lihtsalt laest alla langema, vaid säti need langema ruumi keskelt ruumi seintele, imiteerimaks kuningliku saali lage.
  • Kasuta õhupalle, kolme kuni viie palliste puntidena. Seo õhupalle toolide külge, laua nurkadesse, kardinapuu külge, ukseraamidele.
  • Kata laud printsessi-teemalise või heleroosa laudlinaga ning kasuta printsessi teemalisi taldrikuid, salvrätte ja joogitopse.
  • Kangapoest leiad kindlasti õhemast nailonriidest roosat, helelillat või valget kardinakangast, millest saad sobivaid dekoratsioone meisterdada. Tee kangast uksekardin, mis oleks kui sissekäik printsessi lossi. Kaunista printsesside toolid kangaribadest lipsukestega ja roosade õhupallidega.
  • Valmistage salvrättidest lillekesi ning kasutage dekoreerimisel.
  • Aseta lauale külaliste nimekiri, millele iga printsess saab sünnipäevalapsele midagi mälestuseks kirjutada või joonistada.
  • Kui peole on oodata väikesi printse, mõtle ka nendele ning valmista lisaks roosadele kaunistustele mõned kuninglikumad kuldsed või rüütellikult hõbedased dekoratsioonid.

 

Tegevused ja mängud

Printsessi sauakese meisterdamine

Meisterdage koos omale printsessi sauakesed. Selleks vajate paberist valmis lõigatud tähekesi, kaunistamiseks kleepekaid või värve ja saua. Sauaks sobivad näiteks pikemad grillivardad, väga hästi sobivad ka joogikõrred. Kui kasutad puidust grillvardaid, veendu enne, et need liiga pinnulised või teravad ei oleks, vajadusel lõika teravad otsad maha! Säravama tulemuse saamiseks võid tähekesed ja/või pulgad enne pidu sädeleva aerosoolvärviga üle piserdada.

Peo käigus kaunistage tähekesed ühelt poolt kleepekate, litrite ning salvrätist lõigatud ribakestega. Mida sädelevam lõpptulemus, seda parem. Aita lastel tähekesed saua külge liimida. Liimi valikul veendu, et see sobib mõlema materjaliga. Peale liimimist laske sauakestel veidi kuivada. Selleks pead meelitama lapsed muu tegevuse juurde ning tulema sauade juurde hiljem tagasi.

Printsessi mütsi meisterdamine

Vajad iga mütsi jaoks A3 mõõdus paberilehte ning 30 cm korda 30 cm suurust õhukese kardina kanga tükk, liimi (või klammerdajat), kääre ja värve.

Lõigake suurtest paberitest välja torbikmütsi pinnalaotis (vt joonist). Kaunistage see värvidega ning liimige või klammerdage kokku. Mütsi tippu kinnitage kangas. Kui kangas liiga raske jääb, võib lõigata kanga otsast riba ja riba omakorda keskelt pooleks. Liimi riba mütsi külgedele paelaks, et saaks mütsi lõua alt kinni siduda.


printsessi mütsKaelakee tegemiseks on vaja niiti, nööri või lõnga, kääre ning rõngakujulisi komme. Iga meisterdaja lõikab endale sobiva pikkusega nöörijupi ja ajab selle rõngakujulistest maiustustest läbi. Sedasi moodustubki hea ja magus kaelakee. Vajadusel aita lastel kee otsad kokku sõlmida.Magusa kaelakee meisterdamine

Salvrätist lillekesed

Lillekese meisterdamiseks on vaja mitmekihilisi värvilisi salvrätte, niiti ning kääre. Ava salvrätik ning lõika mööda murdejooni neljaks tükiks. Aseta salvräti tükid üksteise peale ning voldi edasi ja tagasi tehnikaga lehvikuks (akrordioni lõõts). Seo lehvik keskelt niidiga tugevalt kinni. Alustades ülemistest kihtidest, tõmba õrnalt salvräti kihid üksteise küljest lahti ja anna lillekesele kuju. Kaunista lilleke sädeleva liimiga.

Ühevärviliste salvrättide korral saad anda lillekesele värvi, kasutades vesivärve. Selleks tee väikesesse anumasse tugev vesivärvi lahus. Kasta pintsel lahuse sisse ning tupsuta sellega lillekese servi.

Kuri draakon

Kuningriigi lossipargis on suur järv, milles elab kuri draakon. Printsessid peavad mööda silda minema järve teisele kaldale. Märgi üksteisest piisavalt kaugele maha kaks joont. Üks mängijatest on draakon. Draakon seisab kahe joone vahelisele alale. Printsessid seisavad ühe joone taha. Kui draakon hüüab „ületa sild“, proovivad kõik võistlejad joosta teise joone taha nii et draakon neid kätte ei saaks. Kõik mängijad, keda draakon puudutab võtavad üksteisel kätest kinni ja moodustavad keti ehk „draakoni saba“. Kõik kinni püütud mängijad peavad nüüd koos draakoniga jooksma ning silda ületavaid mängijaid püüdma. Mängu võidab printsess, kes kõige viimasena kinni püütakse. Tema saab olla järgmine draakon.

Nõid ja printsessid

Muutke tavaline kullimäng eriliseks ning mängige seda printsesside moodi. Üks lastest on kuri nõid, kellel on võime oma puudutusega printsesse külmutada. Teised lapsed on aga printsessid, kes saavad mängijat puudutades nõiduse maha võtta ja külmunud printsessi üles sulatada.

Mängu alguses hakkab nõid printsesse taga ajama. Kui ta kedagi puudutab jääb puudutatu külmununa seisma, kuniks mõni printsess teda puudutab ning ta üles sulatab. Vahetage nõia rolli sageli, et kõik saaksid olla taga-ajaja rollis. Jälgi, et mäng ei veniks liiga pikaks.

Konna suudlemine

Selleks mänguks vajad konnakujulisi kummikomme, silmasidet ja paberilipikuid. Ühele paberilipikule kirjuta „konn“, ülejäänutele kirjuta mõne mu looma nimi ja voldi lipikud kokku, et sõna ei paistaks.

Vali üks mängija printsessiks, seo tema silmad kinni ning anna talle üks kummikomm ehk „suudlus“. Ülejäänud mängijad istuvad ringselt ning võtavad endale ühe paberilipiku. Paberilipikud avatakse üheaegselt ning mängujuhi märguande peale hakkavad mängijad tegema selle looma häät, kelle nimi on tema lipikule kirjutatud. Printsess peab ära tundma konna ja viima talle „suudluse“. Kui printsess arvab õieti, siis saab konn „suudluse“ ja on järgmiseks printsessiks. Kui Printsess arvab valesti jätkab ta konna otsingut.

Pulgakommi teatejooks

Mängimiseks vajad iga mängija jaoks pulgakommi, kahte kaussi ja kahte lusikat. Märgi stardijoon, sellest umbes 10 meetri kaugusele (või toa teise seina äärde) aseta kummalegi võistkonnale kauss. Moodusta kaks võistkonda ja rivista mõlema võistkonna liikmed üksteise taha ritta. Anna igale võistlejale pulgakomm ja esimesele mõlemast võistkonnast lusikas. Mängu eesmärk on viia pulgakommid lusika abil kaussi. Esimene mängija asetab pulgakommi lusikale ning jookseb kausini, puistab pulgakommi kaussi ja jookseb tagasi oma võistkonna juurde, ulatades lusika järgmisele võistkonnaliikmele. Pulgakommi lusika peal käega kinni hoida ei tohi. Kui komm kukub lusikalt maha, peab mängija tulema tagasi joone taha ning alustama uuesti. Võidab see võistkond, kes viib kiiremini oma kommid kaussi.

Kommid jäta auhindadeks, nii võitjatele kui ka teiseks tulnud võistkonnale.

Usin Tuhkatriinu

Aseta kaussi kuivatatud punaseid ube, herneid ja riisi. Piirdu 3-4 erineva suuruse ja kujuga teradega. Tuhkatriinul seotakse silmad kinni ning ta peab kinnisilmi kausist oad välja võtma. Kui Tuhkatriinu võtab välja vale terakese, siis mängujuht asetab selle kaussi tagasi. Võidab tuhkatriinu, kes suudab oma oad kõige kiiremini välja sorteerida.

Tuhkatriinu king

Mängimiseks vajad ühte ilusat kontsaga kinga ja paberilipikuid. Peida king ära ja paberilipikutele kirjuta vihjed kinga otsimiseks. Tee nii, et kinga asukohale viitaks vaid viimane vihje. Ülejäänud vihjed viitavad järgmise vihje asukohale. Peida vihjed ära.

Mängu alustuseks ilmu ise nukrana ühe kingaga. Kurda, et sina ei saagi uhkele ballile, kui sa teist kinga ei leia. Ütle, et keegi on kinga ära peitnud ja jätnud sulle vaid ühe kasutu vihje. Anna vihje lastele ja palu nende abi kinga leidmisel. Mängu mängitakse meeskonnana. Vihje leidja loeb selle ette valju häälega, et ka teised kuuleksid. Väiksemate laste puhul kasuta vihjetena pilte.

« Tagasi