miki pidu Miki jaoks ei ole takistusi, ta saab kõigega hakkama. Tal on alati lõbus. Ta mängib kõiki mänge ja leiutab uusi võimalusi.

 

Dekoratsioonid

Miki lemmik asjad on igat sorti pallid, mullitajad, kuubikud ja kastid, millest saab vahvaid asju meisterdada ja kuhu saab igasugu kraami sisse peita. Miki on kõva käsi nii spordiplatsil kui köögis. Seega ei ole selle teema dekoreerimisel pea ühtegi piirangut. Võid vabalt kasutada legoklotse, spordi- või matkatarbeid, mida iganes. Kui kasutad mitme valdkonna dekoratsioone, siis ära kasuta neid läbisegi, vaid vali eraldi seinad või ruumid. Papist on lihtne teha Miki peakuju, üks suur ring peaks ja kaks väiksemat ringi kõrvadeks.

Kata peolaud rõõmsates toonides laudlinaga ja kasuta Miki teemalisi taldrikuid, salvrätte ja joogitopse. Peo meeleolu loovad värvikirevad õhupallid ja serpentiinid.

 

Tegevused ja mängud

Ma näen…

Tee paberist või papist suuri numbreid, neid ei pea olema palju, kuid võiks olla üle viie. Tee igat numbrit kaks. Värvi ühesugused numbrid ühte värvi (või tee ühte värvi värvilisest paberist). Riputa igast numbrist üks eksemplar peoruumi seinale. Võid numbrid kaunistada temaatiliste kleebiste või joonistustega ja kasutada neid dekoratsiooni osana. Kui lapsed on väikesed ja numbreid ei tunne, võid kasutada numbrite asemel ka tähti või muid kujundeid.

Enne mängu aseta seinal olevate numbrite paarilised põrandale laiali. Mäng käib nii, et mängujuht ütleb näiteks, et näeb punast värvi. Oletame, et punast värvi on number 3. Mängujuht näitab samaaegselt ka numbrile ning lapsed peavad kiiresti leidma põrandalt samasuguse numbri ning jooksma selle peale. Kuna kõik paberist numbrile ei mahu, on kiirus tähtis.

Õhupalli täpsuslöök

Anna igale mängijale kaks õhupalli, üks ümmargune ja teine kurika moodi piklik. Aseta mängijate ette umbes meetri kaugusele suurem kast, millesse õhupallid sisse mahuvad. Mängijate ülesanne on lüüa ümmargust õhupalli pikliku õhupalliga ja saada ümmargune õhupall kasti.

Üksik saar

Põrandale asetatakse mängijate arvust ühe võrra väiksem arv värvilisi paberilehti. Need on üksikud saared. Mängijad moodustavad ringi. Muusika pannakse mängima ning mängijad hakkavad päripäeva ringis kõndima. Kui muusika lõpeb, peab iga mängija seisma maas olevale paberilehele ehk üksikule saarele. Mängija, kes saart ei leia, langeb mängust välja. Üks paberileht võetakse vähemaks ning mäng jätkub.

Telefon

Mängijad istuvad üksteise kõrvale ritta. Esimene mängija mõtleb välja ühe naljaka ja keerulise lause ning sosistab selle järgmisele mängijale kõrva. Kõige viimane mängija ütleb kõva häälega lause, mis temani jõudis. Tavaliselt muutub lause rea lõppu jõudes ja pakub palju nalja. Järgmisel ringil läheb esimene mängija viimaseks ja järgmine mängija kord on välja mõelda uus lause. Mängi nii kaua, kuni kõik mängijad on saanud lause välja mõelda.

Tagurpidi Miki

Mängijad peavad tegema kõike täpselt vastupidiselt sellele mida mängujuht ees teeb või ütleb. Näiteks kui mängujuht hüüab istu, siis peavad mängijad seisma. Valesid liigutusi tegevad mängijad langevad ükshaaval välja. Kõige kauem vastu pidav mängija võidab.

Maa ja vesi

See vahva mäng nõuab mängijate tähelepanu. Kui mängujuht hüüab maapinda kirjeldava sõna „maa“, „muld“, „liiv“ , „muru“ jne, hüppavad mängijad ettepoole kui mängujuht hüüab veekogu kirjeldava sõna „vesi“, „jõgi“, „järv“ , „meri“ jne hüppavad mängijad tahapoole. Mängija, kes hüppab valele poole, langeb välja.

Teatemäng

Jaga Mikid kahte meeskonda ning rivista mõlema meeskonna liikmed ühele joonele, mängijad üksteise taha ritta. Anna mõlema meeskonna esimesele mängijale pall. Esimene mängija peab andma palli seljataga olevale meeskonnaliikmele üle oma pea, järgmine peab aga andma palli edasi oma jalge vahelt. Ja niimoodi üle pea ja jalge vahelt kuni viimase mängijani. Viimane saadab selle ette tagasi. Kui sai palli üle eesoleva pea, siis saadab tagasi jalge vahelt või vastupidi. Võidab see meeskond, kelle pall jõuab esimese mängija kätte tagasi ilma maha kukkumata. Kui pall kukub maha, siis paneb esimene mängija palli uuesti mängu.

Miki puzzle

Enne pidu prindi internetist või lõika ajakirjast välja Miki ja Minni pilte. Kleebi iga pilt tugevamale paberile ning lõika pilt 2, 3 või 4 tükiks. Peida tükid peoruumi. Iga mängija peab leidma ühe puzzle tüki ning seejärel paarilise kellel on sama puzzle teine tükk.

Tordi jaht

Mängu eesmärk on leida üles sünnipäevatort. Mänguks on vaja torti, värvilisi paberilipikuid, vildikat või sulepead. Kirjuta paberitele vihjeid aarde leidmiseks. Üks vihje peab viitama järgmisele ja alles viimane reedab aarde asukoha. Esimene vihje aseta ümbrikuga lauale. Edasised peida vastavalt võimalusele nii mitmekesiselt kui suudad. Et lihtsustada leidmist võid vihje peidupaiga juurde panna mõne märgi, näiteks väikese Miki pildi või mängulooma. Mängu mängivad kõik koos. Vihje leidja loeb vihje alati kõva häälega teistele ette.

Kuna torti on terve peo vältel raske peita, on mõistlik koostada juhised nii, et lapsed vahepeal peoruumist välja lähevad ning saad samal ajal tordi külmkapist välja tuua ja peidukohta (näiteks peolauale) asetada.

« Tagasi