autode pidu Kiirus, kiirus... olen kiirus. Kinnita turvavöö ja pane pähe võistluskiiver. Autofännid saavad kokku võistlusrajal.

 

Dekoratsioonid
  • Muuda peopaik võidusõidu ringrajaks. Kõige klassikalisem võidusõidu auto on kindlasti punane. Kasutada võid lisaks punasele ka must-valgeid finišilipu värve ja Pikse kollase välgunoole logo.
  • Ruumi dekoreerimiseks riputa serpentiine ruumi nurkadest lae keskel kokku, seo nende juurde sobivas värvitoonis õhupallid.
  • Osta Autode kalender või otsi pilte ajakirjadest, lõika välja suuremad pildid ja postrid ning kleebi need seintele.
  • Õuepeol joonista värvidega murule võistlusrada. Ära unusta starti, boksipeatuse kohta ja finišit.
  • Tee poodium esimese kolme võidusõitja autasustamiseks. Pea meeles, et see peab olema tugev. Seega kasuta toole või piisavalt tugevaid puidust kaste. Dekoreeri paberi või papiga. Peale märgi I, II ja III ning kasuta finišilipu sümboolikat. Võitjatele saad kinkida Autode temaatikaga meeneid.
  • Toidulaud dekoreeri boksialaks. Õues saad kasutada toolidena vanu autokumme ja tööriistakaste. Väiksemaid toidu serveerimise aluseid saad teha tõstes kaks rehvi üksteise peale ning kattes need plaadi ja laudlinaga.
  • Tee ise võistluslipud. Lisaks finišilippudele tee ka fännilippe ja raja julgestuse lippe (kollane – ohumärk; punane – võistluse peatamine; roheline - võistluse algus; sinine – lase kiirem auto mööda; valge – viimane ring; must – trahv, boksipeatus). Kasuta lippude meisterdamiseks paberit, pappi või kangast. Lippe saad kasutada dekoratsioonidena nii õues kui siseruumides ja ka mängude läbi viimisel.
  • Tee igale külalisele oma võistluspass. Võimalusel tee külalisest kohe saabudes (digi)foto. Prindi see välja, tee augustajaga auk ülemise serva keskele ja pane kaelapael läbi. Kirjuta peale lapse nimi ja võistluse nimi (nt Mardi sünnipäev).

 

Tegevused ja mängud

Kolvikarika finaal

Võistlusel osalemiseks ei ole vaja superlitsentsi ega juhtimisoskust. Vaja on rada ja autosid. Rada märgi maha plastist või papist liikluskoonustega, kurvid puna-valge triibulise äärisega. Auto tegemiseks vajad papist kaste, värvi, värvilist paberit, liimi ja fooliumi. Kasti diagonaal peab olema vähemalt kaks korda suurem kui mängija õla laius.

Lõika kasti kaas ja põhi ära ning lõika kasti pikematele külgede käepideme avad (paljudel kodutehnika kastidel on sellised juba olemas). Värvi kastid. Sünnipäevalapsele muidugi punane Pikne. Teised peategelased on helesinine Kunn, tumesinine Doc ja Roheline Mikk Sikk. Kui kaste rohkem, siis proovi värve mitte korrata, kuid kui värve vähe, loo erinevused numbrite ja disaini joontega.

Kui kastide värv on kuivanud, lõika välja kollasest paberist esituled, punasest tagatuled, kerevärvist erinevat värvi paberist auto ustele kaks võistlusnumbrit ja fooliumist iluvõre. Kleebi need autole.


papist pikneVõistlus käib mööda märgitud rada. Raja võid teha ka sirge edasi-tagasi lõigu tagasipööramiskohaga. Mängijad hoiavad kaste enda ümber käepideme avadest ja jooksevad võidu. Põnevuse tõstmiseks anna igale mängijale kätte jalgrattakindad ning pähe kiiver. Teatevõistlus kestab kuni viimase meeskonnaliikme finišeerimiseni. Individuaalvõistlus kestab mõned ringid. Ära võistlust liiga pikaks venita, sest tulemas on veel autasustamine!Kui kaste igale mängijale ei jagu, jaga külalised võistkondadesse ja korralda teatevõistlus.

Boksipeatus

Mängu mõte on vahetada autol rattad võimalikult kiiresti. Seda mängu saab mängida nii individuaalvõistlusena, kui ka meeskondliku teatevõistlusena. See, kes vahetab kõik auto neli ratast kõige kiiremini, võidab. Auto ratasteks on pudelikorgid.

Autoks võta üks pappkarp. Hea oleks kui see oleks kingakarbist suurem. Mida suurem seda parem. Lisaks vajad nelja tühja plastpudelit, nelja lisakorki nendele pudelitele, teipi ja stopperit (kella). Lõika karbi kummalegi küljele kaks pudeli läbimõõduga auku ja pista pudelid august 2/3 ulatuses karbi sisse. Pudelid kinnita karbi sisemiselt poolt teibiga karbi põhja külge. Nüüd ongi autol rattad all. Edasi pole muud kui kaunistada auto ja seada varukorgid rattavahetuseks valmis.

Tähelepanu, valimis olla, läks ….

Võistlusauto disainimine

1. Lase külalistel disainida endale ise oma võistlusauto. Auto kereks sobivad pappkastid, kuhu külaline sisse mahub. Lisaks kastidele läheb vaja värvilist paberit, liimi, markerit ja teipi. Kui tingimused võimaldavad, kasutage ka värvi.Tehke autodele tuled ja iluvõre ja number ning kirjutada oma nimi peale. Anna lastele vabad käed kaunistada oma autod nii nagu nad soovivad, kuid aja kokkuhoiu huvides on mõistlik seada aja piirang.

2. Sama asja võib teha varem suurest paberist või kartongist väljalõigatud auto kuju peal, kui ruumi suurus ei luba kastidega toimetada.

Auto ehitamise võistlus

Mängu eesmärk on meeskondadel panna võimalikult kiiresti Lego klotsidest kokku auto. Selleks vajad nii mitut Lego auto komplekti, kui mitu võistkonda on. Et muuta mäng põnevamaks, peida Lego klotsid liivakasti või pallimerre. Anna meeskondadele auto kokku panemiseks juhendid. Võidab see, kelle auto on esimesena valmis.

Luigi ja Guido meeskond

Jaga külalised kahte võistkonda. Anna kummalegi võistkonnale üks autokumm. Võistlus on teatevõistlus ja iga mängija eesmärk on veeretada kumm võimalikult kiirelt tagasipöördeni ja tagasi ning anda teade järgmisele. See mängija, kellel kukub autokumm külili, peab alustama uuesti. Võidab kiirem meeskond.

Kiirendusvõistlus

Vajad igale mängijale ühte väikest mänguautot ning ühte renni (nt pikuti poolitatud plasttoru) või kaldpinda. Autod peaksid olema kõik sarnase kaaluga. Mängu eesmärk on selgitada, kelle auto sõidab kallakult saadud hooga kõige kaugemale.

Lase lastel valida endale auto pimesi või loosi teel. Anna igale mängijale kolm katset.

Sõidumeistrite teatevõistlus

Mängu eesmärk on juhtida pulga või kepiga palli mööda liikluskoonustega märgistatud „slaalomirada“ tagasipöördeni ja tagasi. Jaga külalised kaheks. Tee neile identsed võistlusrajad. Koonustena võid kasutada paberikorve või suuri plastpudeleid, kleebi need punase või oranži värvilise paberiga üle. Võidab kiirem meeskond. Mängija, kes ajab koonuse ümber, peab alustama uuesti.

« Tagasi