rattapidu Kutsu peole parimad sõbrad koos oma jalgratastega. Enne pidu valige välja sobiv turvaline plats (näiteks kooli staadion), vaikne põiktänav või metsarada. Ära unusta laste turvalisust! Hea oleks kui sellel peol on piisav arv täiskasvanuid, kes laste järele vaatavad. Ilma kiivrita saabunud külalist jalgrattaga võistlema lubada ei tohi!

 

Dekoratsioonid

Sea peopaika sisse boks jalgrataste tuunimiseks ja jalgratturitele puhkamiseks ja keha kinnitamiseks. Jalgratturite peolauale või piknikuplatsile sobivad hästi autode teemalised või lihtsad värvilised nõud ja topsid.

Valmistage enne pidu igale jalgratturile kas jalgratta külge või pluusile kinnitamiseks number. Võid numbrite asemel kirjutada rinnasilidile ka midagi vahvat. Näiteks kõige lõbusam, kõige kiirem, kõige rohelisem võistleja. Osta jalgratturitele kaasa elamiseks ja „müra“ ning võistlusmeeleolu tekitamiseks peovilesid.

Rattatee saad ääristada ise tehtud „äärekividega“ või eristada sõidusuunad eraldusribaga. „Äärekivisid“ saad teha tühjadest pappkarpidest, rulli keeratud käterättidest või tühjadest plastikpudelitest. Kui pidu on asfaltkattega või kivisillutisega platsil, joonista kriidiga teele jooned, liiklusmärgid, bensiinijaam (joogipeatus) ja kauplus (söögilaud). Võistlemise juures on loomulikult väga oluline ka stardi-finišhi lipp. Valmista see ise riidest või paberist.

 

Tegevused ja mängud

Jalgratta peol ei pea ainult jalgrattaga sõitma. Selle peo teemaga sobivad hästi autode teema all olevad mängud nagu näiteks boksipeatus või Luigi ja Guido meeskond. Võite korraldada ka väikese aarete otsimise jalgrattamatka.

Jalgratturi liikluseksam

Korraldage väike viktoriin liiklusteemaliste küsimustega. Küsimused vali sõltuvalt laste vanusest. Peo paremaks korraldamiseks ja jalgratturite ohjamiseks lisa küsimuste sekka ka olulised kuid lihtsad ohutus- ja liiklusreegleid puudutavad küsimused:

  • Kuidas näitab jalgrattur suunda?
  • Mida tähendab see liiklusmärk? (STOP)
  • Millisel jalgrattatee poolel peab jalgrattur sõitma?

Viktoriini ehk eksami läbinud jalgratturid saavad endale numbri ja on võistlusteks valmis.

Täpsussõit

Tõmba kriidiga (maastikul pulgaga) 5 meetri pikkune joon. Aseta joone algusesse ja lõppu tühjad plekkpurgid või mänguämbrid, kumbagi otsa 10 cm vahega kaks tükki, üks ühelepoole joon, teine teisele poole joont. Pane veel üks purk joone keskele, vasakule poole joont, umbes 20 cm kaugusele joonest. Lisaks vajad münte.

Võistluse käib nii: iga mängija peab sõitma purkide vahelt joonele ning sõitma täpselt mööda joont, pillama mündi joone kõrval asuvasse purki ja sõitma edasi mööda joont ning joonelt maha täpselt purkide vahelt. Purke ei tohi ümber ajada ja münt peab purki kukkuma.

Osavussõit

Pane 10 tühja pudelit või purki ritta. Lase mängijatel kordamööda sõita aja peale slaalomit edasi tagasi. Et teha mängu huvitavamaks võid panna slaalomiraja lõppu ühe purgi, mille ümber tuleb teha näiteks 3 ringi, enne kui slaalomirada mööda tagasi tulla.

Mitmevõistlus

Võistusraja tegemiseks on vaja koonuseid või pudeleid, palle, ämbrit, suurt pappkasti või laste mängutunnelit ning värvilisi lipukesi võistluspunktide tähistamiseks.

Jalgrattur stardib ning sõidab veidi sirgelt, seejärel sõidab slaalomit ümber koonuste kuni jõuab järgmisesse punkti.

Seal tuleb jalgrattalt maha ning järgmiseks ülesandeks on väikeste pallide viskamine ämbrisse. Edasi saab minna siis kui kõik pallid on ämbris.

Kui pallid on ämbris sõidab jalgrattur järgmise punktini, kus tuleb jalgratta pealt maha ning ronib läbi tunneli (pappkasti või mängutunneli). Jookseb ratta juurde tagasi ning sõidab finishisse.

Võta aega, palju kulub jalgratturil raja läbimiseks. Kõige kiirem jalgrattur on võitja!

« Tagasi